شناسهٔ خبر: 176244 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رشد ۷۰ درصدی ترانزیت در ۵ماهه ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته

ببینید| نشست ۲۲۹ شورای‌ عالی هماهنگی ترابری کشوری عملکرد بخش ترانزیت جاده‌ای و ریلی در ۵ماهه سال ۱۴۰۳ نشان از ترانزیت ۸.۶ میلیون تن کالا دارد که نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ۲۲۹ شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر، نمایندگان وزارت صمت و سازمان برنامه‌وبودجه و فعالان حوزه حمل‌ونقل کشور امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور برگزار شد و طی این نشست، گزارشی از عملکرد حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل ارائه شد.

بر اساس این گزارش، آمارهای جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که در بخش جاده‌ای طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۹.۴ میلیون نفر مسافر جابه‌جا شده است که افزایش ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

جابه‌جایی مسافر در بخش ریلی نیز با ۷.۱ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۲ به ۳۱.۸ میلیون نفر رسید.

همچنین جابه‌جایی مسافر طی سال ۱۴۰۲ در بخش دریایی به ۲۴.۱ میلیون نفر رسید که نشان از رشد ۱۲.۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

علاوه بر این آمار جابه‌جایی بار داخلی در شقوق مختلف حمل‌ونقل حاکی از آن است که در بخش جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۷۲.۴ میلیون تن بار جابه‌جا شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایشی برابر با ۱۰.۶ درصد داشته است.

جابه‌جایی بار داخلی در بخش هوایی نیز طی سال ۱۴۰۲ به ۲۲۴ هزار تن رسید که نشان از افزایش ۱۰۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

حجم ترانزیت نیز در سال ۱۴۰۲ در بخش جاده‌ای به ۱۴.۳ میلیون تن و در بخش ریلی به ۱.۶ میلیون تن رسید که این ارقام در بخش جاده‌ای رشد ۵۳.۸ درصدی و در بخش ریلی رشد ۹.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور نیز در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۱۵۸.۶ میلیون تن رسید.

همچنین عملیات کانتینری نیز در سال ۱۴۰۲ به ۲.۶۴۳ میلیون TEU رسید که نشان از افزایش ۱۰.۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

این در حالی است که عملکرد بخش ترانزیت جاده‌ای و ریلی در ۵ماهه سال ۱۴۰۳ نشان از ترانزیت ۸.۶ میلیون تن کالای ترانزیتی دارد که نسبت به ۵ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.